Köpvillkor

Köpvillkor
När du gör en beställning hos oss på imhome.se godkänner du också våra köpvillkor. Villkoren kan förändras, läs därför gärna igenom dem noga innan du bekräftar ditt köp.

Beställning
När du slutfört din beställning i kassan får du inom kort en orderbekräftelse från oss via e-post. Orderbekräftelsen är ditt kvitto på att vi tagit emot din order och skickas ut automatiskt från vårt system. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer och spara den för eventuella kontakter med vår kundtjänst.

Skulle du mot förmodan inte få någon orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela oss så skickar vi en ny.

Alla beställningar som görs är bindande. Har du lagt en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart så att vi kan makulera din order innan den behandlas vidare.

Priser
På imhome.se visas alla priser i svenska kronor inklusive moms. Fraktkostnaden är fri inom Sverige om köpesumman överstiger 500 kr. Vid köp av produkter som undersiger 500 kr tar vi ut en fraktavgift om 61 kr. Priser i butik och online kan variera och vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser.

Betalsätt
Att handla på imhome.se är säkert och enkelt. Som privatperson hanteras din betalning i samarbete med Klarna AB. Efter att du har bekräftat ditt köp väljer du det betalsätt som passar dig bäst; mot faktura, med kort, med direktbetalning via din internetbank eller mot avbetalning. Oavsett vilket alternativ du väljer tillkommer ingen avgift för betalsätt.

Väljer du att betala mot faktura, skickas den till dig via e-post direkt från Klarna när varorna lämnar vårt lager. Har du inte handlat med Klarna tidigare görs det vid köpet en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet.

Har du frågor gällande din betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10.

Frakt och leverans inom Sverige
I´m Home bjuder på frakten inom Sverige om köpesumman överstiger 500 kr. Om summan understiger 500 SEK tar vi ut en fraktavgift om 61 kr. Det är också möjligt att välja att hämta ut varorna i butik och därmed undvika fraktkostnad helt och hållet.
Vi levererar dina varor som finns i lager inom 1-3 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad.

Varor som vi beställer från Grossist, som tex möbler, kan variera i leveranstid, men ca 2-3 veckors. Ring gärna för att veta mer exakt.

Under sommar-, lågsäsong eller helgdagar kan imhome tillfälligt införa längre leveranstider, detta måste dock tydligt framgå av hemsidan vid beställningen.

Paketen levereras med PostNord till ditt närmaste utlämningsställe. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning.

Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Vid ej utlösta paket debiteras en avgift för att täcka fraktkostnaden för både tur och retur. Avgiftens beloppet varierar och baseras på post nords prislista.

Im Home tillämpar inte delleverans om en eller flera varor i beställningen inte kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och restnoterade varor krediteras dig som kund.

Frakt och leverans utanför Sverige
Fraktkostnaden beror på hur långt paketet skall skickas, samt dess storlek och tyng. Kontakta i´m home för offert.

Byte och retur
Om du vill returnera en vara har du ångerrätt inom 14 dagar (gäller icke rea-varor) från och med den dag du har mottagit din order. Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Vid returer förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning om varans skick har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till någon annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset.

Om du behöver returnera en vara till oss, kontakta oss via mail, så skickar vi ut en retursedel till dig. När vi tagit emot dina varor sker återbetalning av varan till ditt konto inom 14 dagar. Vid retur betalar kunden frakten tur och retur oavsett tidigare köpesumma.

Reklamation
Alla försändelser undersöks innan de lämnar vårt lager. Skulle någon vara trots detta ändå vara trasig eller felaktig när du får ditt paket, åtar sig vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara. Det är viktigt att du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontaktar oss via mail. Ange ordernummer och reklamationsorsak i ditt mail så har vi lättare att hantera ditt ärende.

Personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du att I´m home lagrar och använder dina personuppgifter för att fullgöra våra förpliktelser i samband med beställningen.

Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon tredje part förutom om detta är nödvändigt för att kunna genomföra ordern/avtalet med dig eller om detta skulle krävas enligt lag.

Din epost adress kan komma att användas i syfte att skicka ut inbjudningar, rabattkoder eller nyhetsbrev från I´m Home. Om du vill stoppa denna typ av utskick, skicka ett mail till info@imhome.se och meddela vilken e-postadress som detta gäller.

Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.

Fri frakt över 500 kr

1-3 dagar

Trygga betalsätt